FinansBureauet

Start en lægepraksis

Hvis du skal starte et laboratorie eller en lægepraksis op, så er det vigtigt at du har de rigtige folk og de rigtige faciliteter. Derfor skal du inden du starter op, finde de personer som skal udgøre det hold som starter virksomheden op og dernæst er det vigtigt at købe kvalitetsmaterialer. Dernæst kan man altid købe nyt udstyr i takt med at virksomheden vokser. Dertil kan I også uddanne personalet, så de bliver dygtigere.   Dertil er det også vigtigt fra start at der er gode kontorpladser med skriveborde til de ansatte, så de sidder godt på arbejdspladsen. 

Udstyr til klinikken

Når du skal starte en startup virksomhed op. Så er det vigtigt at finde ud af, hvad du ska have for en virksomhed. Det er et godt udgangspunkt at starte ud med noget som man er god til. Det kan være at du har arbejdet i medicinindustrien, på et laboratorie eller arbejdet som læge på et lægehus. Hvis du har været en god læge, og du altid gerne vil have startet dit eget, så kan det være et godt tidspunkt nu at prøve kræfter med at være selvstændig, da du sikkert har mange faste kunde, som vil flytte med. Dertil så lever vi i en digital tidsalder, hvor der er programmer for alt, som der kan hjælper dig med alt det administrative i virksomheden. Derfor er det nok et godt tidspunkt at starte en lægeklinik op. Det kræver bare, at der bliver opbygget en lægeklinik, du kan opbygge en lægeklinik, ved at købe ind hos alfa omega. Du kan se deres hjemmeside her. Hos dem kan du selv købe enkelte elementer, eller du kan få dem, til at give dig et tilbud på selve indretningen af hele lægepraksissen. På den måde får du en helt støbt løsning, så du er klar til at tage imod dine første patienter.  

Uddan til det bedre

Når firmaet er kommet ordentligt i gang, så kan det være en god ide at videre uddanne ens personale, så deres kompetencer passer til de udfordringer der er i firmaet. Det er altså smartere at benytte og videreuddanne ens personale, kontra at hyre konsulenter ind eller at ansætte nye medarbejder, som kan påtage sig ansvaret. Du kan derfor med fordel sende jeres medarbejdere på firmakurser for at forbedre deres kompetencer, som resultere i løsninger til jeres udfordringer. Til en ny lægepraksis er også brug for en til at stå for bogføringen, hvis lægesekretæren ikke har det ansvarsområde. Derfor kan man finde en revisor, som kan stå for bogføringen. Her er det også muligt for at lægesekretær, kan bruge et online program til at indtaste alle udgifter og indtægterne, så der automatisk bliver bogført det nødvendige for virksomheden. Dertil kan man betale en revisor for at se årsregnskabet igennem til sidst.

Skrivebord

Det kan være en stor fordel at købe et elektrisk hævesænkebord, da det giver mulighed for en varierende arbejdsstilling og derved mindsker belastningen på sin krop. Hævesænkebordet er en meget vigtig for variationen på et kontor, da det giver flere forskellige arbejdsstillinger. Det giver en bedre arbejdsplads i længden. Hævesænkeborde findes ofte med både en eller to motorer. Borde med en motor har typisk en løfteevne på 80 kg og et bord med to motorer det dobbelte. (husk at bordpladen typisk vejer 25 kg og dette skal trækkes fra). Så hvis du kun har en bærbar pc og telefon på bordet er et bord med en motor rigeligt. Og et bord med en motor stel er billigere end et med to. Søjlerne på stellet er normalt i 2 eller 3 led, hvilket har en betydning for højdevandringen. Stel med to led passer normalt til personer fra 160 – 195 cm høje, hvilket normalt er rigeligt. Stel med 2 led stel er billigere end stel med 3 led, så her kan der være penge at spare. 

ANNONCE
Del
Om forfatteren
Finansbureauet.dk

Følg på:

 

Vil du blogge hos os?

Seneste nyt