FinansBureauet

Spar Nord har de mest tilfredse erhvervskunder

For tredje år i træk indtager Spar Nord førstepladsen på den overordnede kundetilfredshed blandt erhvervskunderne i landets seks største banker i Aalund Bank Barometer Business.

Aalund har netop offentliggjort deres årlige Bank Business Barometer for 2019, der måler erhvervskundernes tilfredshed og loyalitet. Her indtager Spar Nord for 3. år i træk førstepladsen blandt landet seks største banker på den overordnede kundetilfredshed blandt virksomheder med 10-499 ansatte.

I øvrigt viser rapporten, at Spar Nords tilfredshedsgrad adskiller sig væsentligt i forhold til et samlet gennemsnit for top fire bankerne. Hér har Spar Nord en bedre score på 14 ud af 15 parametre, og det er især inden for kategorierne produkter og rådgivning, at banken får en god vurdering.

- Resultatet vidner endnu en gang om, at vores ambition om at levere personlig og nærværende rådgivning til vores kunder i høj grad opleves som værende værdiskabende, og det er selvfølgelig noget, som vi er stolte over, fortæller direktør i Spar Nord Martin Kudsk Rasmussen.

Han hæfter sig samtidig ved, at Spar Nord er konkurrencedygtig med flere af landets største banker, når det kommer til produkter, rådgivning og priser til kunderne. Det understøttes også af bankens evne til fortsat at tage markedsandele.

At kunderne mærker en høj grad af nærhed, og at bankens rådgiver bruger meget tid på at snakke med deres kunder er ifølge Martin Kudsk Rasmussen blandt årsagerne til målingens gode resultater, hvilket også understøttes af undersøgelsen, hvor erhvervskunderne giver Spar Nord en topplacering på spørgsmålet, om deres rådgiver er fagligt kompetent.

Ifølge barometeret oplever Spar Nords erhvervskunder også, at deres rådgiver forstår virksomhedens situation og lytter til deres behov og ønsker.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce