Sådan vælger du bedst virksomhedens CRM-system
Der findes et væld af forskellige CRM-systemer i dag, som virksomheder kan tilkøbe sig adgang til. CRM står for Customer Relation Management, der sørger for at opretholde gode kundeforhold. Dette gøres eksempelvis ved effektiv lagring af kundernes oplysninger såsom betalingsoplysninger og stamoplysninger. Ordrer styres ligeledes gennem et CRM-system, hvilket letter arbejdsgangen for mange virksomheder. Ydermere kan man tilkøbe sig andre værktøjer samt fordele i de forskellige CRM-systemer, og derfor kan det være svært at vælge, hvilket system man skal have i sin virksomhed. Dette kan du læse mere om i denne artikel, hvor der sættes fokus på, hvordan et CRM-system bedst vælges.
Tag brug af de gratis testperioder og afprøv selv
Langt de fleste CRM-systemer i dag tilbyder en gratis prøveperiode eller et demoprogram. På denne måde har potentielle kunder mulighed for at afprøve det enkelte system på egen hånd, inden beslutningen tages om, hvorvidt dette system skal købes eller ej. Det varierer hvor mange dage og uger, der er tale om i prøveperioderne, men man kan sagtens finde systemer, som har helt op til 14 dages prøvetid. Herved har man virkelig mulighed for at få afprøvet systemet i dagligdagen, hvor man kan mærke efter, om programmet dækker virksomhedens behov. Dette er den ideelle mulighed for at få afprøvet det pågældende CRM-system.
Læs andre virksomheders oplevelser
En anden effektiv måde at lære om CRM-systemer på er ved at læse om andres oplevelser. Selvom man ikke skal stole blindt på kunders anmeldelser, er det generelt en god indikator for, om systemet fungerer godt eller dårligt. Dog skal man altid huske på, at folk typisk har en tendens til at skrive anmeldelser om produkter, som de har haft en dårlig oplevelse med. Dette er godt at have in mente, når man læser anmeldelser og ser på en virksomheds score. Hvis du kaster dit blik mod Trustpilot, vil virksomheder med en score på 8 eller derover dog almindeligvis være rigtig gode. Et andet sted at finde andre virksomheders ord omkring det pågældende CRM-system er på leverandørens egen hjemmeside. Her skal man selvfølgelig huske på, at det er de allerbedste udtalelser, der er udvalgt. Men er der succesfulde virksomheder bag, kan dette alligevel være en særdeles god indikator.
Vælg CRM-system med omhu – det omhandler jo kunderne
Dette var et par gode råd til, hvordan man som virksomhed kan vælge et godt CRM-system. Nogle virksomheder bruger ikke meget tid på at undersøge og researche det system, som de ender med at købe. Dette er ikke klogt, da CRM-systemer er til for at forbedre forholdet på det vigtigste punkt i virksomheden – nemlig kunderne. Derfor bør en virksomhed nøje overveje valget af CRM-system, da det altså har en yderst stor indflydelse på virksomhedens ry, kundeforhold og dermed mersalg. Er din virksomhed på udkig efter et nyt CRM-system, kan du med fordel klikke her for at læse om webCRM. Dette CRM-system har opnået kæmpesucces både i Danmark og i udlandet. Faktisk anvendes dette system af over 2.500 virksomheder fordelt i 20 forskellige lande. Dette må uden tvivl sige noget om, at deres produkt er godt og effektivt.