FinansBureauet

Range Rover SV Coupé får debut i Geneve

For næsten 50 år siden skabte Land Rover SUV-luksusklassen med præsentationen af Range Rover. Nu definerer den en ny genre med verdens første store SUV-coupé i luksusklassen: Limited-edition-udgaven af den todørs Range Rover SV Coupé.

SV Coupé er skabt af Land Rover Design og Special Vehicle Operations og er et eksempel på Range Rovers design, håndværk og egenskaber. Den har et forførende karrosseri i kombination med den næste generation af luksus i kabinen – med de uforlignelige køreegenskaber i alle former for terræn, som forventes af Range Rover.Der produceres kun 999 eksempler, som håndforarbejdes af SVO til kunder i hele verden.

“Range Rover SV Coupé er en hyldest til Range Rover-familien. Med sin dramatiske todørs silhuet hentyder denne imponerende firesæders coupé til sin unikke historie samtidig med, at den er gennemført moderne og nutidig. Range Rover SV Coupé er smuk og fantastisk udført, så der er tale om den mest elegante, luksuriøse og eksklusive Range Rover, der nogensinde er bygget.” Gerry McGovern, Chief Design Officer, Land Rover

Rene linjer

Smukke proportioner med et kraftfuldt udtryk giver SV Coupé en uovertruffen fremtoning. Det svævende signaturtag, den ubrudte hoftelinje og tilspidsende bagende genkendes straks som en del af Range Rovers DNA, men det er udtrykt på en unik måde for denne eksklusive tilføjelse til Range Rover-familien.

SV Coupés rene linjer suppleres på perfekt vis af elegante døre med eldreven lukning og rammeløst glas. I kombination med panoramataget strømmer lys ind i kabinen, hvilket fremhæver den afslappede, sofistikerede og moderne atmosfære.

Omhyggeligt udførte kombinationer af karrosserifarver, herunder en ny Contour Graphic, er tilgængelige i fire farver med to nuancer. De fremhæves af luftindtag i siden og kølergrill med et unikt design. Detteer også den første Range Rover med mulighed for at vælge 23" fælge.

Som i et privatjet

Stilen med forbedret luksus og udsøgt håndværk fortsætter i kabinen med forsæder i semianilinlæder, hvilket løfter Range Rovers interiør, som allerede er på et førsteklasses niveau, til et nyt luksusniveau: Opholdet i kabinen kan sammenlignes med at befinde sig i privatjets og yachts. Dens graduerede, quiltede design i diamantmønster er unikt for SV Coupé.

Hver eneste SV Coupé håndsamles i overensstemmelse med kundens personlige specifikationer af de omhyggelige eksperter, der arbejder hos SVO Technical Centre i Storbritannien – for første gang for Range Rovers vedkommende.

SV Coupés kunder kan vælge mellemfire kontrastfarver, som går igen i hele kabinen, eller et udvalg af interiørfarver i én farvenuance. Begge suppleres af et udvalg af tre elegante interiørlister i træ. Den første interiørliste i Range Rover er Nautica, som omhyggeligt blander traditionelt håndværk med ny teknologi, idet både valnødde- og ahorntræ anvendes sammen.

Lakeringer, der kan vælges som ekstraudstyr, omfatter Liquesence, som for første gang giver Range Rover en fantastisk flydende metalfinish.

Skræddersyet og fuld af power

Desuden tilbyder Special Vehicle Operations' særlige team, som skræddersyr bilen, SV Coupés kunder muligheden for at forkæle sig selv og skabe en virkelig unik bil, som passer præcis til deres smag. Kunderne kan vælge mellem mere end 100 lakeringer plus unikke farver, der matcher farveprøven, og med forskellige former for finish. Læderfarver for og bag i to nuancer med et skræddersyet quiltet mønster, kontrastsyning, nakkestøtte med brodering, indgravering i dørgreb og indstigningsliste og eksklusivt metalemblem.

SV Coupé er også den hurtigste Range Rover i den store klasse nogensinde med en tophastighed på 165 mph.Bilen drives af en 5,0-liters Supercharged V8-benzinmotor med 565 hk, hvilket er den mest kraftfulde motor, der nogensinde er placeret i en Range Rover i den store klasse, og dette betyder, at SV Coupé rammer 0-60 mph på kun 5,0 sekunder. "Som man kan forvente sig af Range Rover, stikker den tekniske perfektion i SV Coupé dybt. Der er tale om en omhyggeligt fintunet bil, der er designet til SV-kunder, som elsker at køre.” Mark Stanton, Special Vehicle Operations Director

Affjedringen er fintunet, så den giver en mere førerfokuseret respons end i standardudgaven af Range Rover, og frihøjden er sænket med 8 mm, men køreoplevelsen er stadig afslappet og komfortabel hele tiden.Desuden mister SV Coupé ingen af Range Rovers legendariske køreegenskaber i alle former for terræn, idet den har en vadedybde på 900 mm - og en maksimal trækkapacitet på 3,5 ton.

Del

Seneste nyt