Hummelsuccesen der ingen vil ende tage
Tøjmærket Hummel, i dag ejet af Christian Stadil, har mærket en enorm efterspørgsel de sidste 20 år. Mærket, der er kendt for sine striber langs siden på tøjet, leverer tøj til den typiske danske kernefamilie og kan ekvipere både børn og voksne.
Børnetøjet fra Hummel er en favorit blandt mange familier, og tøjet kombinerer da også både stil og praktiske funktioner. Du kan bl.a. se noget af Hummel udvalget til børn her.
Hummel fejrer vækstjubilæum
Hummel fejrede i 2014 et 20 år langt regnskab med vækst, omsætning for 750 millioner og en stigning i overskuddet på 12 procent. Det er med andre ord et firma, som formår at tilgodese både store og små, og opnår derved en bred vifte af produkter, som mange har haft et forhold til.
Firmaet, som har skrevet aftaler med flere sportsklubber, formår at udvikle såvel sportstøj som hverdagstøj og profilerer sig altså på de to fronter. Mange danske atleter er dermed blevet indirekte repræsentanter for Hummel og står for kvalitet og det at nå sine mål.
Man kan undre sig over den store succes for Hummel, og de forklarer selv, at deres strategi var at investere, da alle andre modefirmaer ikke gjorde det. På trods af den økonomiske krise i 2011 må man derfor sige, at Hummels satsning på den anden side har givet pote.
Læs hele artiklen om Hummels investeringer
Børnejakkerne fra Hummel når de fleste forældres drøm ved at være et praktisk børnehave- og skole-item, som kan styles til hverdag og fest. Jakkerne repræsenterer det stærke danske brand, noget der bidrager til, at forbrugeren føler sig tryg i armene på det populære mærke.
Tøjmærket ønsker derudover at tilføje en friskhed, samt at være med på sneakerstrenden, et område, hvor Hummel står stærkt med både sneakers i røde og grønne farver.
Indtræden på det internationale marked
Særligt på den håndbold- og fodboldmæssige front har Hummel gjort sig en bemærkelsesværdig indtræden.
Med EM i 1992 sikrede Hummel sig guldet, da landsholdet var iført tøj med det karakteristiske humlebi varemærke, men også diverse sponsorater og aftaler med klubber som Real Madrid har gjort, at mærket har fået en markant rolle med sin indtræden på det internationale marked.
Også det nordjyske fodboldhold AaB har indgået aftale pr. 1. januar med Hummel, og det vil sige at de fremtidige trøjer bærer humlebi-logoet og gør dermed både Hummel og AaB flyvende. Har du lyst til at læse mere om sagen, så klik her.