FinansBureauet

Giv medarbejderne frie tøjler med mobile apps

Der findes en række nye muligheder inden for Microsoft Dynamics NAV og CRM-programmer. Her kan man både give medarbejderne friere tøjler og samtidig få et systematisk og omfattende overblik over de vigtigste processer i virksomheden.  

Langt de fleste virksomheder er afhængige af at sælge deres produkt. Derfor er salgsafdelingen også et af de områder, hvor rod og manglende systematik kan få alvorlige konsekvenser for resten af virksomheden. Derfor har der i de seneste år været meget stor fokus på at fintune og systematisere salgsarbejdet. Selv om det tidligere har været en opgave for afdelingsledere og medarbejdere, så er noget af ansvaret nu givet videre til software og apps. Det gælder for eksempel økonomistyring, som nu i høj grad bliver styret via Microsoft Dynamics Nav, fordi programmet giver økonomiafdelingen et omfattende indblik i alle detaljer omkring køb, salg og så videre. I salgsafdelingen er man til gengæld afhængig af at have rigtig godt styr på sine kunderelationer. Det sker ved hjælp af et CRM-system. Et CRM system står for Customer Relations Management, og her kan man altså få et overblik over samtlige kunder og potentielle kunder samt se sin historik med de enkelte kunder. Systemet giver også automatisk besked, når det er tid til at genoptage kontakten til en tidligere kunde. CRM systemet findes både som app til computere, men kan også bruges i en online version, når man kun har en tablet eller mobil ved hånden. Microsoft Dynamics Nav findes nu som mobil app, så man altså får adgang til funktionerne på enten tablet eller mobil.  

Altid på - uden ekstra omkostninger 

Mulighederne er mange, når alle pludselig har adgang til vigtige arbejdsredskaber, uanset hvor man opholder sig. For i stedet for at være bundet til kontoret, kan medarbejderne nu arbejde effektiv stort set alle steder. Man har adgang til samme funktioner på kontoret, i sommerhuset, i flyveren eller på hotelværelset. Tid, der før var mere eller mindre spildtid, kan nu bruges til arbejde mere effektivt. Samtidig vil man også stå stærkere i forhold til kunderne, fordi man nu altid har de mest aktuelle data foran sig. Der findes nu adskillige mobilabonnementer som for eksempel Roam Like Home Europa, der gør det muligt for medarbejderne at være online i Europa uden ekstra omkostninger. Og i løbet af 2017 vil EU helt fjerne betalingsmuren for mobilabonnementer, så man også med helt almindelige abonnementer kan tale og surfe gratis i andre lande. Dermed kan medarbejderne altså holde øje med deres kunder og salg, uanset hvor i Europa de befinder sig. Tidligere har man været bundet til kontoret, når man skulle udføre vigtige opgaver med Microsoft Dynamics Nav, men nu er programmet kommet i app-version både til tablet og smartphone. Det giver nogle åbenlyse fordele. For nu bliver det muligt at bruge funktionerne, uanset hvor man er. Så tiden i toget, før- og efter møder eller i flyet behøver altså ikke længere udelukkende at være spildtid. På den måde når medarbejderne mere på kortere tid og får altså også mulighed for at følge op på andre hængepartier eller skype med familien. Så skal man bare lige minde medarbejderen om at huske at passe på sig selv, så man ikke får ballade med BrancheArbejdsmiljøRådene. 

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce