FinansBureauet

Flere virksomheder går fra den fysiske butik til online handel

I forhold til hvor ungt internettet er, er det utroligt, hvor meget det har ændret samfundet, som vi kendte det. Specielt de seneste 10 år er udviklingen gået stærkt. Der er næsten ikke den virksomhed, stor som lille, der ikke har en hjemmeside, og flere og flere fjerner der fysiske tilstedeværelse for kun at operere på et digitalt plan. Det er der en grund til. Der er nemlig mange fordele ved online handel – både for forbruger og virksomhed. Det der følger gennemgår nogle af disse elementer.

Færre lagerplads omkostninger

Selvom du kun er tilstede digitalt, skal du selvfølgelig stadig have et varelager, da ventetiden for forbrugerne ellers ville være for lang. Men hvor varelageret i en butik vil stå som forlængelse af butikken, hvor der formentlig er en dyr husleje, kan du hvis du kun er tilstede digitalt, have et varelager i et område med en meget billigere husleje. Derudover, hvis du har nogle hurtige leverandører, kan du have færre produkter i dit lager og derved optimere med en meget mere lean strategi.

Dette gælder eksempelvis virksomheden Vestergaard. De har ingen fysisk butik, men er kun til stede online. Diverse rengøringsartikler hos Vestergaard er derfor magasineret i et varelager, og de kan derfor minimere omkostningerne og derved være yderst konkurrencedygtige på pris.

Tidsoptimerende

Vi lever i en tidsalder, hvor vi hele tiden prøver at finde tid til de gøremål, der virkelig betyder noget for os. Deraf opstår virksomheder som nemlig.com, der har specialiseret sig i at handle ind for os.

Vi gider simpelthen ikke at bruge en masse tid på kedelige og trivielle aktiviteter. Hvis vi skal noget, skal det helst være effektivt. Det samme gælder, når vi handler ind og shopper. Når vi fysisk er ude at shoppe, render vi fra den ene butik til den anden uden at være sikker på, om produktet overhovedet er der. Det er selvfølgelig forskelligt, men en sådan tur kan meget vel tage mange timer. Det samme kan gøres på et par minutter på internettet. Det må siges at være tidsbesparende, hvorfor også flere og flere forbrugere vælger at benytte sig af fremgangsmåden, og hvorfor hele industrien vinder sådan frem.

Spar penge

Dette gælder både for forbrugeren såvel som virksomheden. Det blev allerede nævnt ovenstående i forhold til lagerplads omkostninger. Det giver sig selv, at hvis virksomheden har færre omkostninger, så har virksomheden også mulighed for at sænke prisen.

Det er dog ikke kun lagerplads, man sparer ved at operere online. I mange tilfælde kan man også spare på lønninger. Det kræver mange flere medarbejdere at skulle holde en fysisk butik kørende, end det kræver at holde en online virksomhed kørende.

Når du opererer på et digitalt plan, er dit potentielle markedet meget større, da det er meget nemmere at operere internationalt. Alle har mulighed for at købe dine produkter, hvilke selvfølgelig giver dig meget større indtjeningsmuligheder.

Du skal dog tage højde for, at der er gebyrer for internationale fakturaer. Det er kun mellem 40-50 kroner per faktura, men hvis du har mange af disse, løber det virkelig hurtigt op. Desuden kan det hurtigt blive et uoverskueligt administrativt arbejde at holde styr på fakturaer, og de dertilhørende regler de forskellige lande sværger til. Det kan derfor være en god idé at tilkoble en virksomhed med speciale at håndtere disse fakturaer. November First er netop sådan en virksomhed. Deres operationelle forretningsmodel er opbygget således, at det bliver meget mere rentabelt og kosteffektivt for dig at operere på et internationalt plan.

Del

Seneste nyt