FinansBureauet

En hurtig hjemmeside er guld værd

CDN, load hastighed og webperformance er for nogen abstrakte begreber. Men har man en hjemmeside, kan det i den grad betale sig, at skrive dem bag øret.

At have en hjemmeside eller webshop som virksomhed, er som sådan simpelt nok. Men at have en god hjemmeside, der generere de ekstra indtægter er en helt anden snak. Til det skal man vide hvordan man optimerer sin hjemmeside, og hvordan gør man så lige det?

En løsning er CDN. CDN, eller Content Delivery Network, er en ydelse, der er med til at sikre en hurtigere hjemmeside og på den måde mere aktivitet. Det hele kan hurtigt blive noget indviklet og teknisk, men det er ikke så svært igen. Med CDN øger du altså din hjemmesides effektivitet om man vil, også kaldet webperformance. Med en øget webperformance, er man sikret mere trafik, og derved bedre salg. Der findes mange måder at få mere trafik på, men det her er en af de mest effektive.  

CDN er vigtigt, fordi Google i 2010 ændrede en række ting. Heriblandt hvem der kommer til at ligge øverst på listen, når der foretages en Google-søgning. Fra 2010 af, kom hastigheden af en given hjemmeside til at have en effekt, og ville sikre en god placering på Google.

Fra den dag af, blev CDN og load hastigheden på en hjemmeside altså pludselig guld værd. Der er nemlig en meget stor forskel på, hvor mange kliks man får, hvis ens hjemmeside er henholdsvis nummer et eller tre på Google, og kommer man meget længere ned end nummer fire ser det svært ud.

Udover de fordele som CDN kan give på Google, så er der andre grunde til, at have en hurtig hjemmeside. I en butik som på nettet, handler det altid om at yde en god kundeservice. Den gode kundeservice på nettet er lidt en anden størrelse, end den i en fysisk butik, men CDN kan faktisk hjælpe med at give den. For med en hurtig hjemmeside, skal kunden bruge langt mindre tid på at overskue udvalg og muligheder, og kan nemt og hurtigt finde frem til det ønskede produkt.

Skulle din hjemmeside generere penge fra reklamer på siden, vil en hurtig hjemmeside også her gøre brugeroplevelsen bedre, i det brugeren vil se alle reklamerne når de browser fra side til side, og på den måde øges omsætningen altså. Det er to af mange grunde til at sørge for, at have en hurtig hjemmeside, som er nem at tilgå, selv for den mindre garvede internetbruger.  

I Danmark bliver hjemmesider og Google brugt flittigt, og der generes hvert år for rigtig mange penge. Moderselskabet bag Google, omsatte sidste år for svimlende 630 milliarder kroner. Langt størstedelen af de penge er lavet på annonceforretningen, hvor Google altså tjener penge på, at dirigere brugerne rundt på internettet, og ind på de hjemmesider der, efter Googles beregninger, er mest relevante, i forhold til deres søgning. Nogle Google-kliks kan være over 1000 kroner værd, og når man når op i de tal, så drejer det sig om at have den perfekte hjemmeside, og udnytte de små tricks der gør, at man får det maksimale ud af sin webshop.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce