De små detaljer sikrer kontinuerlig vækst i firmaet
Mange virksomhedsejere har svært ved overgangen fra startfase til vedligeholdelsesfase. Disse virksomhedsejere arbejder raskvæk 12-14 timer om dagen og ofrer alt for firmaet succes. Det er sene aftener, perioder uden løn og hårdt arbejde. For den lille procentdel vil arbejdet bære frugt, idéen lykkedes og profitten komme. Det er her i denne periode at mange iværksættere kan have svært ved at omstille sig fra en startfase til en vedligeholdelsesfase. For det er i denne fase man sikrer at profitten er kontinuerlig og vedvarende og det findes der simple lette metoder for.
Telefonpasning kan sikre kundetilfredsheden
Uanset virksomhedsform er det vitalt for dig at dine kunder kan få fat i dig telefonisk. Det behøver ikke være dig de får fat i, de skal blot have fat i en. For det værste, der kan ske når der bliver ringet til firmaet er at telefonen ikke bliver besvaret og kunden bliver efterladt med et dårligt indtryk. En effektiv simpel måde at løse dette på er ved at benytte sig af et professionelt callenter såsom www.citycallcenter.dk/ . Der er mange fordele forbundet ved at bruge et callcenter. Den første og altafgørende er at du sikrer dig at telefonerne altid bliver besvaret uanset hvor travlt du har. Dette signalerer professionalisme. Dernæst giver det dig mulighed for at frie tid op fra telefonerne som du kan anvende der hvor du er bedst: til at lede dit firma og tjene penge på dit kompetenceområde.
Sørg for dine medarbejde er tilfreds og velvidende
Et andet vigtigt aspekt af vedligeholdelsesfasen er at sikre at dine medarbejdere altid er veluddannede og topmotiverede medarbejdere. En af måderne at sørge for at dine medarbejdere er motiverede er ved periodisk at afholde kurser på et konferencecenter såsom www.konventum.dk/. Ved at afholde kurser og uddannelse på en fremmed lokation formår du at samle dine medarbejdere i lærende omgivelser. Dernæst gør de fremmede rammer at medarbejderne opgiver deres vante roller og er mere modtagelige overfor nye viden.
Et andet vigtigt formål med at holde kurser off-site er at det er en måde at forkæle medarbejderne på og vise dem de er værdsatte. Eksempelvis Koventum er placeret i naturskønne omgivelser. Så foruden at dine medarbejdere får ny vital viden, så får de et kærkomment afbræk fra jeres hektiske dagligdag i smukke omgivelser. Det betyder alt sammen at når de kommer tilbage på arbejdet anvender de deres nye viden og bidrager til et bedre bundlinje resultat.