FinansBureauet

Audi er Danmarks bedst omtalte bilmærke

YouGov kårer årligt de bedst omtalte mærker i deres BrandIndex, og i 2018 var det 4. år i træk, at Audi blev kåret som det bedst omtalte bilmærke i Danmark.

Selvom det er 4. år i træk, er Lars Kornelius, direktør for Audi i Danmark, meget glad for resultatet: ”2018 har budt på mange nye modellanceringer, og vi er selvfølgelig meget taknemlige for, at alle vores biler bliver taget så godt imod i markedet og omtalt så positivt.”

Audi har i løbet af 2018 bl.a. introduceret en ny Audi A6, A7 og en Q8, der er helt ny i modelprogrammet. Samtidig har en ny A1, Q3 og ikke mindst Audis nye elbil, Audi e-tron, haft verdenspremiere i løbet af året.

Lars Kornelius fortsætter: ”Især Audi e-tron har været meget omtalt i løbet af 2018 pga. innovativ teknologi som f.eks. virtuelle sidespejle for første gang i verden på en serieproduceret bil, opladning med op til 150 kW og et avanceret rekuperationssystem, der bidrager med op til 30% af rækkevidden på 410 km. Samtidig har det været muligt at forhåndsreservere Audi e-tron, og det har vi set en utrolig stor interesse for.”

”At vi er det bedst omtalte bilmærke bekræfter os desuden i vores strategiske arbejde med mærket, der bl.a. indebærer et stort fokus på kundetilfredshed. Alle kunder skal have en så god oplevelse som muligt, når de møder Audi – i vores biler, hos vores forhandlere og servicepartnere, eller digitalt.”

Kilde: YouGov BrandIndex

YouGovs BrandIndex undersøgelse
YouGov måler bl.a. på 30 bilmærker, der ranglistes efter en buzz score, hvor respondenterne bliver spurgt, om de har hørt noget positivt eller negativt om mærket inden for de sidste to uger gennem reklame, nyheder eller via mund-til-mund fra deres omgangskreds. Herefter trækkes den negative omtale fra den positive.

ANNONCE
Del

Seneste nyt

Annonce