Hvordan markedsfører man bedst sit produkt online?

Spørgsmål til ekspertpanelet



26. september, 2014 - kl. 14:00
Forfatter: Marianne Gammelgaard


Synes godt om Finansbureauet.dk

Del artiklen

Q: Jeg er ved at starte en online butik op, som skal sælge børnetøj i den lidt dyrere ende. Jeg har pænt budget til online markedsføring, men er bange for at brænde pengene af på en forkert strategi. Hvordan får jeg mest effektivt udbredt kendskabet til min butik? Kan sociale medier bruges i den forbindelse, eller er det bedre med bannerannoncer eller google annoncering? Gode råd er meget velkomne.

 

A: Lad mig starte med at sige, at det bestemt ikke er et enten eller spørgsmål. Det ene udelukker jo ikke det andet. Det handler mere om hvordan  man laver den rette kombination af de online medier, så det giver bedst muligt afkast i sidste ende.
I disse moderne tider er det vigtigt at se helheden forstået på den måde, at det ikke er nok, at folk får kendskab til din butik. Det er jo ikke ensbetydende med at de køber noget. Jo - hvis du har et helt unikt produkt, man kun kan få hos dig, og der ikke findes noget tilsvarende, så er det naturligvis nok ,bare at henlede folks opmærksomhed på din butik. Har du derimod mærker ( I dit tilfælde børnetøjs mærker) som også findes andre steder og måske endda billigere hos de store webshops. Så skal du finde en god grund til, at folk skulle handle hos dig. Og det er lige præcis det sociale medier kan! Lige meget om du vælger en blog, facebook eller måske  Instagram, er det en platform hvor du kan skabe en relation til kunderne. Du kan fortælle hvem du er ( butikken), du kan lave brugerundersøgelser, og du kan lære dine kunder at kende så du kan hjælpe dem optimalt. Ydermere kan du yde kundeservice på en kanal hvor alle kan nyde godt af din hjælp og de optager ikke din tid i telefonen.
I min optik vil en kombination af bannerreklamer, annoncering inkl. facebook annoncering, godt content på de sociale medier og e-mail marketing være det rigtige. De forskellige ting understøtter hinanden, og optimalt kan intet undværes.
E- mail marketing og social media marketing behøver ikke koste andet end din tid. Hvorimod budgetterne kan bruges til addwords etc. MEN husk at din effort skal være høj på alle de førnævnte punkter. Det er bare kaste sig ud i det!

Never put off till tomorrow what you can do today

Om forfatteren
GÅ TIL PROFIL
Marianne Gammelgaard Følg på:

Marianne Gammelgaard har siden 1999 beskæftiget sig med online marketing, og har de seneste 4 år specialiseret sig i kommunikation på sociale medier. Med sin selvstændige virksomhed har hun de sidste år haft mere end 200 social medie cases mellem hænderne. Hun arbejder både på strategisk og operationelt niveau. www.mariannegammelgaard.com

Vil du skrive for os?

Relaterede artikler
Synes godt om finansbureauet.dk Del artiklen

Nyeste artikler

Tilbage til toppen